حل مساله کولن در فضای فاز مکانیک کوانتومی

author

  • سعید نوری مرکز فیزیک نظری وریاضیات سازمان انرژی اتمی ایران
Abstract:

در این مقاله مساله کولن درنمایش فضای فاز کوانتومی بررسی می شود.

Upgrade to premium to download articles

Sign up to access the full text

Already have an account?login

similar resources

بررسی تطابق میان مکانیک کوانتومی و مکانیک کلاسیک در فضای فاز

پس از ارائه اصل عدم قطعیت همواره یافتن راهی برای مکانیک کوانتومی در فضای فاز چالشی اساسی بوده است. در این پایان نامه این چالش را به چالش کشیده ایم!!!!

تلقی واقع گرایانه از مکانیک کوانتومی

در این مقاله با بررسی مواضعی که در آنها به نظر می رسد مکانیک کوانتومی با آموزه واقع گرایی در تعارض باشد، نشان خواهیم داد که با اتخاذ موضع واقع گرایانه ای که اکنون بیشتر فلاسفه علم در مورد مفهوم واقع گرایی علمی دارند می توان تلقی واقع گرایانه از مکانیک کوانتومی داشت. با توجه به ادبیات علمی و فلسفی در مورد مکانیک کوانتومی می توان سه نوع واقع گرایی علمی را از هم باز شناسی کرد و بر اساس این تمایز ن...

full text

ابرپتانسیلهای دیگری برای مکانیک کوانتومی ابرتقارنی

  We give a brief review on the known shape invariant potentials. We derive the all of them by introducing a general superpotential with two constant and four variable parameters. Finally we examine those potentials which lead to the equally-spaced energy spectrum for the Klein-Gordon equation.

full text

نمایش فضای فاز در مکانیک کونتوامی

در این پایان نامه یکی از مهمترین ابزارهای حل مسائل مکانیک کوانتومی بروشی ساده تر یعنی روش تبدیلات کانونیک بررسی می شود. این تبدیلات در فضای فاز کوانتومی مطالعه شده اند. همچنین در فصل اول مطالعه و بررسی فضای فاز کوانتومی و پارامترهای مهم آن یکی از مهمترین اهداف ما در این پایان نامه بوده است که شامل مطالعه توابع توزیع فضای فاز به عنوان مهمترین کمیت این فضا می باشد. در اینجا ما توابع توزیع، تعریف ...

15 صفحه اول

توابع اپراتورهای جابجا ناپذیر و روشهای فضای فاز در مکانیک کوانتومی

در مکانیک کوانتومی فرمولبندی ها در نمایش مختصات مکانی یا نمایش اندازه حرکت انجام می گیرد . زیرا در دیدگاه کوانتومی مختصات مکانی و اندازه حرکت را نمی توان بطور همزمان اندازه گیری کرد. برای ایجاد هم ارزی بین مختصات مکانی و اندازه حرکت ، مکانیک کوانتومی را در فضای فاز بیان می کنیم.

15 صفحه اول

My Resources

Save resource for easier access later

Save to my library Already added to my library

{@ msg_add @}


Journal title

volume 19  issue جلد 20

pages  37- 40

publication date 1999-08-23

By following a journal you will be notified via email when a new issue of this journal is published.

Keywords

Hosted on Doprax cloud platform doprax.com

copyright © 2015-2023